Mercedes-Benz SLS AMG
Bu süper spor otomobil aynı zamanda Mercedes’in çok dikkat ettiği
özellikleri olan günlük kullanıma uygunluğa ve optimum güvenliğe dair
bütün beklentileri tam olarak karşılıyor. Yeni “Gullwing” (Martı kanat)
özünde Mercedes-Benz ve AMG’nin güçlü taraflarının ideal bir sentezi.
Bu güç arkada, enine, dingil pozisyonunda bulunan yeni geliştirilmiş bir AMG çift
debriyajlı yedi vitesli spor şanzımanla arka tekerleklerden iletiliyor. Sürücü dört farklı
sürüş programından birini seçebiliyor C (kontrollü verim), S (Spor), S+ (Spor artı) ve
M (Manüel); ayrıca bir YARIŞ BAŞLANGICI işlevi de var. Mercedes martı kanatlı sü-
per otomobilin 0’dan 100 km/s’ye yalnızca 3,9 saniyede çıkabildiğini ve azami hızının
elektronik olarak 317 km/s ile sınırlandığını söylüyor. SLS AMG’nin kombine yakıt
tüketimi 100 km’de 13,2 litre.
Diğer özellikler arasında çift salıncaklı süspansiyon, kremayerli direksiyon dişlisi
(Mercedes bunun “kesintisiz doğrudan yönlendirme hissi” verdiğini söylüyor)
ve sürücüye tek bir düğmeye dokunarak “ESP AÇIK”, “ESP SPOR”, “ESP KAPALI”
modlarından birini seçme imkânı veren 3 aşamalı ESP bulunuyor. SLS AMG’de ayrıca
hafif seramik frenler ve önde 265/35 R 19, arkada 295/30 R 20 boyutlarında özel
yüksek performanslı spor lastikler de var.Mercedes-Benz SLS AMG’yi 2014 yılında
son kez üretecek ve araç seri üretimine GT Final Edition adı verilen özel versiyonla
veda edecek.Mercedes-Benz SLS AMG’nin yerini 2015 yılında yeni varisi olan AMG
GT alacak.
SLS AMG, ya da Mercedes-Benz’in kullanmayı sevdiği isimle ‘süper spor otomobil’ gelmiş
geçmiş en güzel ve çarpıcı otomobillerden biri olan 1950’lerin 300 SL Gullwing’inden
bariz bir şekilde etkilenmiş. Belli ki Mercedes tamamen retro bir görünüm tasarlamak
yerine 300SL’den esinlenerek şirketim klasik tarz öğelerini bünyesinde toplayan bir
süper otomobil tasarlamış.
Mercedes’in süper otomobilinin kalbinde AMG’nin diğer tanıdık modellerinden alınmış,
öne/ortaya monte edilmiş 6,3 litrelik bir V8 motor var. Doğal emişli motor elden
geçirilerek yeni bir emme sistemiyle, farklı valf dişlisi ve eksantrik milleriyle ve başka
çeşitli gelişmiş parçalar ile donatılmış ve böylece 6800 devir/dakikada 571 bg ve 4750
devir/dakikada 650 Nm maksimum tork üretebilir hale gelmiş.
Kemalettin Karaduman
karadumankemalettin@hotmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder